.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشتی کیلکا در مازندران خریداری می شود
استاندار مازندران درباره خرید کشتی کیلکا گفت: اگر بخش خصوصی به دنبال خرید این کشتی است ما آمادگی داریم این موضوع را پیگیری و حمایت کنیم.

به گزارش شمال نیوز، ربیع فلاح جلودار عصر سه شنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران که در سالن شماره یک استاندار برگزار شد، اظهار داشت: بخش خصوصی آبزیان استان، بسیار توانمند و نیاز استان است که از این بخش حمایت شود.

وی ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، اظهار کرد: بعد از برجام و البته باوجود برخی بدعهدی‌های آمریکا، اکنون برخی موضوعات توافقات هسته‌ای همچون عادی‌سازی روابط تجاری با اتحادیه اروپا، ابلاغ قانون موافقت‌نامه حمل‌ونقل بین‌المللی مسافر و کالا از طریق جاده بین ایران و جمهوری قزاقستان (این ابلاغ توسط رئیس‌جمهور برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد) و موضوع کاهش سود صادرات به یازده درصد، یکی پس از دیگری در حال اقدام است.

وی افزود: مشکلاتی که در مسیر صادرات داریم با کاهش سود به 11 درصد و در مناطق محروم به هفت درصد، از پیش روی صادرکنندگان برداشته می‌شود، البته بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های مسئول هم باید پای‌کار باشند.

استاندار مازندران، با تأکید بر اینکه باید برای رفع موانع تولید و کسب‌وکار قدم‌های خوبی برداریم، تصریح کرد: خدا رو شاکریم که در استان اقدامات خوبی در جهت رفع موانع تولید برداشته‌شده است و امیدواریم در موضوع صادرات کیوی و پرتقال هم در سال جاری عملکرد رضایت بخشی را شاهد باشیم.

فلاح جلودار، ابراز داشت: آخرین آماری که در ارتباط با موضوع کسب‌وکار و میانگین نرخ مشارکت استان داریم نشان می‌دهد میانگین نرخ مشارکت در بهار سال ۹۴ حدود ۳۹.۵ درصد و نرخ بیکاری ۱۲.۳ درصد بود ه است و درعین‌حال این رقم در سال جاری به ۴۹.۶ درصد برای نرخ مشارکت و ۹.۸ درصد برای نرخ بیکاری، رسیده است.

وی، افزود: جزو ۱۴ استانی هستیم که در سال ۹۵ در حوزه مشارکت و کاهش نرخ بیکاری، رشد خوبی داشتیم.

استاندار مازندران درباره موضوع جلسه و گفتگوی دولت با بخش خصوصی استان، بابیان اینکه اگرچه بخش‌های خصوص استان به لحاظ توانمندی آن‌قدر قوی نیستند و نتوانستیم بخش خصوصی توانمندی داشته باشیم تا در بخش صادرات ورود پیدا کند، افزود: نیاز استان مازندران است تا از بخش خصوصی آن حمایت شود لذا باید تلاش کنیم بخش خصوصی استان، به جایگاه بالایی در حوزه صادرات برسد.

فلاح جلودار، طرح حمایت دولت از صادرکنندگان را مورداشاره قرارداد و از رییس اتاق بازرگانی استان خواست تا آن دسته از صادرکنندگانی که نیاز به حمایت مالی و تسهیلات دارند، برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شوند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.942 seconds.